مشاور و مجری فروشگاه، هایپر مارکت، چیدمان فروش و مهندسی فروش توسط تیم علی خویه

مشاور و مجری فروشگاه، هایپر مارکت، چیدمان فروش و مهندسی فروش توسط تیم علی خویه، بیش از 16 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم اولین کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان فروش در ایران، عضو انجمن های ملی و بین المللی کشور، مشاور فروشگاه های معتبر کشور،

1- اجرای چند پروژه چیدمان فروش در شهرهای تبریز، کرمان، اهواز، کرج، مشهد و ...

2- استقرار فروشگاه زنجیره ای در زمینه های مواد غذایی پوشاک لوازم خانگی هایپر و .... در چندین استان مختلف در سراسر کشو

3- آموزش چیدمان فروش مرچندایزینگ و فروشگاه داری برای فروشگاه های معتبر کشور

4- ارتقا فروش و پیشبرد فروش بیش از دهها فروشگاه در سراسر کشور

5- طراحی جشنواره های فروش برای فروشگاه های معتبر کشور در چندین استان

[ شنبه هشتم آذر 1393 ] [ 23:5 ] [ مشاور و مجری فروشگاه ]
فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی یا کانوینی‌انس استور (به انگلیسی: Convenience store)‏ به سوپرهای نسبتاً کوچک بدون تعطیلی و با ساعت کار بسیار طولانی گفته می‌شود. در این نوع مکان‌های فروش عمده کالا را موادغذایی تشکیل می‌دهند. به غیر از آن انواع روزنامه، مجله‌ها و طیف وسیعی از لوازم مورد نیاز روزانه نیز به مشتریان عرضه می‌شود. در بعضی از این فروشگاه‌ها عملیات برداشت و واریز و ارسال پول نیز صورت می‌گیرد. عموماً چنین سوپرهایی از نوع زنجیره‌ای هستند. سون ایلون بزرگترین اداره کنندهٔ کانوینس استور در دنیاست و بیش از ۳۹۰۰۰ مغازه در ۱۸ کشور دنیا از جمله ژاپن، آمریکا، کانادا، فیلیپین، هنگ کنگ، تایلند، مالزی و تایوان دارد.این شرکت در سال ۱۹۲۷ تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در دالاس تگزاسواقع شده‌است. سون ایلون در ابتدا از ۷ صبح تا ۱۱ شب باز بودند ولی بعدا به صورت شبانه‌روزی اداره شدند.
محتویات
تعریف

فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی یک مغازه یا فروشگاه کوچک است که محصولاتی مثل شیرینی، بستنی، نوشیدنی، سیگار، روزنامه و مجله، غذا‌های آماده وتنقلات می‌فروشد. تنوع محصولات در این مغازه‌ها کم و محدود و قیمت متوسط به بالاست .این مغازه‌ها اغلب درکنار جاده‌های شلوغ، محله‌های شلوغ شهری، ایستگاه راه‌آهن، جایگاه‌های بنزین و گاز جای دارند. این نوع خرده‌فروشی‌ها معمولا ۲۴ ساعت شبانه‌روز باز هستند. کیفیت محصولات و خدمات متوسط است و فرآیند خرید سریع صورت می‌گیرد و مشتری زمان زیادی صرف خرید نمی‌کند و محصولات خریداری شده به سرعت مصرف می‌شوند. این مغازه‌ها در سال‌های اخیر در رقابت با سوپرمارکت‌ها و سوپرسنترها در جهت بهبود ارائه خدمات و تنوع سبد محصولات تلاش می‌کنند. بارزترین مشخصهٔ این فروشگاه‌ها تنوع کم کالا و کوچکی مکان است.[۱]

در کشورهای گوناگون ژاپن

این فروشگاه‌ها در ژاپن رشد فزاینده‌ای داشته است. در ژاپن به آن‌ها کونبینی‌انس سوتوا (به ژاپنی: コンビニエンスストア )‏ یا کونبینی گفته می‌شود. قبل از دهه ۱۹۸۰ به آن کونبی و یا سوپر نیمه‌شب نیز گفته می‌شد. در ژاپن چنین سوپرهایی دارای خصوصیاتی شامل: مساحت بیش از ۳۰ متر و کمتر از ۲۵۰ متر، ساعت کار بیش از ۱۴ ساعت در شبانه روز و سلف سرویس است.

مینی مارکت‌های معروف داخل ژاپن:

تا ماه آوریل ۲۰۱۱ میلادی

  1. سون ایلون ۱۳٬۲۰۰ واحد
  2. روسون ۱۰٬۰۰۰ واحد
  3. فامیلی مارت ۸۳۰۰ واحد
  4. pm-am جاپان ۸۵۰۰ واحد
  5. سایکل K سانکوس ۶٬۲۰۰ واحد
  6. مینی استوپ ۱٬۹۰۰ واحد
  7. دیلی یامازاکی ۱٬۶۰۰ واحد

برچسب‌ها: مشاور هایپر مارکت, ۱, راه اندازی هایپر مارکت, آموزش هایپر مارکت, استقرار هایپر مارکت
[ دوشنبه شانزدهم اردیبهشت 1392 ] [ 12:46 ] [ فهیمه احمدی ]

استقرار مهندسی فروش در شرکت

اهمیت راه اندازی واحد مهندسی فروش در شرکت ها

تهیه و تالیف : مهندس علی خویه ، مشاور و  مجری مهندسی فروش در ایران

www.khooyeh.com

09122991608

09372991608

 

بسیاری از مشکلاتی که مشتریان پس از یک دوره فروش با آن مواجه می شوند به علت یک یا برخی از موارد زیر است :

    • عدم وجود فرد مجرب جهت آنالیز فروش وعوامل افزایش و کاهش فروش
    • افزایش سایز شرکت
    • تغییر فعالیت شرکت
    • تغییر نیازها
    • عدم معاینه واحد فروش
    • عدم استقرار واحد مهندسی فروش
  • ایرادات موجود در بدنه واحد فروش و بازاریابی

ادامه مطلب
[ دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ،۱۳٩٢ ] [ ۱۱:۵۱ ‎ق.ظ ] [ فهیمه احمدی ]

مشاور و اجرای هایپر مارکت توسط علی خویه

09122991608

اولین مولف و مترجم کتاب مدیریت فروشگاه و مهندسی فروش

با 10 سال تجربه اجرایی

مشاور و راه اندازی و استقرار چندین فروشگاه بزرگ هایپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای در سطح کشور

مدرس دانشگاه

[ دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ،۱۳٩٢ ] [ ۱۱:۳٧ ‎ق.ظ ] [ فهیمه احمدی ]
مدیریت فروشگاه زنجیره ای، طراحی چیدمان معماری و بازاریابی فروشگاه زنجیره ای

سه شنبه 28 شهریور 1391   02:08 ب.ظ

فصل اول : مقدمه ای برچیدمان فروش و فروشگاه مداری

 

1-1)          چیدمان فروش و فروشگاه مداری چیست ؟

 

مدیریت فروشگاهی عبارت است از میزان و فراوانی فعالیتهایی که در یک واحد فروشگاهی انجام می گیرد  به طور مثال فروشگاهها میتوانند فعالیت های خود را در خصوص استراتژی کالا ، استراتژی های انگیزشی و تشویقی ، استراتژی مالی ، استراتژی موقعیت و مکان فروشگاه ، استراتژی ارتباطالات مشتری و استراتژی  مارک تجاری تنظیم نمایند .

فروشگاه مداری با شاخص هایی همچون اهداف بازار فروشگاه ، تعیین چارچوب و برنامه هایی به منظور افزایش رضایتمندی و دستیابی به اهداف بازار و تنظیم برنامه های اساسی فروشگاه بر روی ایجاد مزیت های رقابتی بادوام و با ثبات تعیین می گردد

براساس معنی مندرج در لغت نامه آکسفورد، طراحی و چیدمان فروشگاه عبارت است از: «هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا محل کسب وکار فروشگاه به صورت هنرمندانه و اثربخش در راستای هدف سودآوری نهایی».

با این حساب همه ما هنگامی که خانه خود را تزئین و درباره بهترین چیدمان مبلمان منزل‌مان فکر می‌کنیم، نقش یک دکوراتور داخلی را بر عهده می‌گیریم. با این‌همه، طراحی و چیدمان فروشگاه و محل کسب و کار همانند سایر هنرها، دارای سبک و ریزه‌کاری‌های متفاوتی است که براساس سلیقه‌ها و نیازهای دوران، دستخوش تغییر می‌شوند.

 

 

1-2)          مدیریت امورفروشگاهی

مدیریت امور فروشگاهی ( به ویژه خرده فروشی ) وکلیه اموری است که ازجانب مدیریت فروشگاه برای ایجاد ارتباط بهتر وبیشتربا مشتری درمحل فروشگاه انجام می شود.

زمینه های مورد بحث درمدیریت فروشگاهی

- نحوه تامین کالا

- نحوه تامین مالی خریدها وپروژه ها

- نحوه انتخاب محل برای فروشگاه ها

- نحوه مشتری یابی

- نحوه ایجاد ارتباط ، حفظ وافزایش ارتباطات بامشتری

- چگونگی معرفی، جانمایی ، نمایش وعرضه کالا

- نحوه شناسایی وارزیابی رقبا

- نحوه ایجاد ارتباط وهمکاری بارقبا

- چگونگی خلق ، حفظ وحمایت از Brand

- چگونگی قیمت گذاری

- چگونگی تبلیغات واطلاع رسانی

- چگونگی ایجاد مزیت های رقابتی ( بادوام )

 

 

نوشته شده توسط : منشور بازاریابی ایران منشور مدیریت ایران www.alikhooyeh.blogfa.com

فروشگاه زنجیره ای

سه شنبه 28 شهریور 1391   02:04 ب.ظ

طراحی و چیدمان فروشگاه و محل کسب و کار

"اصول استراتژی فروشگاهی و خرده فروشی"

مقدمه :

 باتوجه به پیدایش وایجاد ساختار جدید و فن آوری نوین در بخش خرده فروشی و فروشگاهی ، شدت رقابت در بین آنها در حال افزایش است . علاوه برآن ، وجود تغییرات وسیع در نیازها و خواسته های  مشتریان ، فروشگا هها و برنامه ریزان را مجبور به توجه بیشتر به برنامه های بلند مدت و تفکر در خصوص برنامه استراتژیک نموده است .

 

 استراتژی فروشگاهی :

 اصطلاح استراتژی فروشگاهی عبارت است از میزان و فراوانی فعالیتهایی که در یک واحد فروشگاهی انجام می گیرد  به طور مثال فروشگاهها میتوانند فعالیت های خود را در خصوص استراتژی کالا ، استراتژی های انگیزشی و تشویقی ، استراتژی مالی ، استراتژی موقعیت و مکان فروشگاه و محل کسب و کار، استراتژی ارتباطالات مشتری و استراتژی  مارک تجاری تنظیم نمایند .

استراتژی فروشگاهی با شاخص هایی همچون اهداف بازار فروشگاه و محل کسب و کار، تعیین چارچوب و برنامه هایی به منظور افزایش رضایتمندی و دستیابی به اهداف بازار و تنظیم برنامه های اساسی فروشگاه و محل کسب و کاربر روی ایجاد مزیت های رقابتی بادوام و با ثبات تعیین می گردد .

هدف بازار ، بخشی بندی بازار به سوی اهدافی است که در نتیجه آن برنامه های فروشگاه و محل کسب و کاربه سمت دستیابی و استفاده از منابع و شاخص های اساسی فروشگاه و محل کسب و کارمتمرکز گردد .

چار چوب فروشگاه و محل کسب و کارنیز ترکیبی  از عوامل:

1-    کالایی

2-    خدمات پیشنهادی

3-    سیاست قیمت گذاری کالا

4-    تبلیغات

5-     و برنامه های انگیزشی  = با رویکرد فروشگاهی است که  به نمایش و طراحی ارائه کالاها و موقعیت فروشگاه و محل کسب و کارمی پردازد.

در مفهوم فعالیت خرده فروشی و وفروشگاهی ، و در هنگام تدوین استراتژی توسعه ای 2 عامل( 1- مشتری 2- رقبا )  باید از سوی  فروشگاهها مورد توجه و تاکید قرارگیرد

در بخش بندی بازار هدف نیز موقعیت فروشگاهها بیشتر درجهت تامین نیازها و خواسته های مشتریان است تا رقابت با رقبا ، بدین لحاظ ، فروشگاهها برای برآوردن نیازهای مشتریان بر روی این شاخص تمرکز نموده و تلاش می کنند تا این هدف به یک برنامه دائمی و متداول تبدیل شود .

اصول مکان یابی فروشگاهی (store location)

مقدمه :

برنامه ریزی مکانی ، به ساماندهی نقاط توزیع فروشگاهها وترتیب قرارگرفتن ومراکز توزیع به منظور رفاه و آسایش مصرف کنندگان می پردازد

یکی از معیارهای اساسی و مهم در موفقیت یک فروشگاه و محل کسب و کار، موقعیت آن است . زیر یک موقعیت مناسب ، علاوه بر اینکه خدمات رفاهی قابل توجهی را برای مشتری ایجاد مینماید ، اهمیت ویژه نیز از لحاظ میزان فروش ، برای فروشگاه و محل کسب و کاردارد .
برچسب‌ها: مرچندایزینگ, چیدمان فروشگاه, خرده فروشی, طراحی فروشگاه, برنامه ریزی فروشگاه, سازماندهی فروشگاه, سمپلینگ, آمیخته بازاریابی فروشگاه, مکان یابی فروشگاه, فروش فروشگاهی, استراتژی فروشگاهی, معماری داخلی فروش
ادامه مطلب
[ سه شنبه بیست و هشتم شهریور 1391 ] [ 11:31 ] [ علی خویه ]

 ali khooyeh seminar

علی خویه

کارگاه آموزشی سمینارهای علی خویه


برچسب‌ها: برنامه ریزی و مدیریت فروشگاه زنجیره ای, استراتژی فروشگاه زنجیره ای, بازاریابی فروشگاه زنجیره ای, آموزش فروش

/ 0 نظر / 58 بازدید